ЄДРПОУ: 
Пароль: 

Про Асоціацію Діяльність Новини Запитання до СРО Контакти Мапа сайту

16.02.2018

НКЦПФР представлено своє бачення запровадження другого рівня пенсійного забезпечення

Сьогодні, 16 лютого, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Олександром Панченко за участі Голови Комісії Тимура Хромаєва було представлено Концепцію запровадження другого рівня пенсійного забезпечення.
В обговоренні, яке відбувалось в представництві Світового банку в Україні, окрім представника АУФТ взяли участь керівники недержавних пенсіних фондів та об'єднань учаснкиів фондового ринку.
Основна ідея закладена в Концепцію Комісії полягає в адаптації так званої шведської моделі організації другого рівня пенсійної системи.
Так, має відбуватись централізований збір пенсійних відрахувань накопичувальним пенсійним фондом та їх подальша передача в "сліпе" управлінні компаніям з управління активами. Вибір компаній відбуватиметься на розсуд фізичних осіб.
Передбачається, що Накопичувальний пенсійний фонд управлятиметься наглядовою радою, до складу якої увійдуть незалежні члени.
Всі задачі з обліку інформації про накопичення для другого рівня пенсіної системи вирішуватиме Пенсійний фонд України.
Невирішеним в Концепції лишається питання гарантування безпеки накопичень, яке пропонується розв'язати лише завдяки можливості регулятора - НКЦПФР оперативно втручатись в діяльність компаній з управління активами.
Планується, що третій рівень пенсійної системи буде сформовано за новими правилами за декілька років після початку роботи першого.
Допуск учасників фондового ринку до пенсійної системи відбуватиметься за новими, більш високими регуляторними правилами.
Розмір відрахувань, які здійснюватимуть роботодавці за своїх працівників, має щорічно зростати з 2% до 15% відповідно до зростання середньої заробітної плати. За оцінками НКЦПФР, як повідомив О. Панченко, загальний об'єм надходжень до накопичувального пенсійного фонду становитиме близкь 30 млрд. грн.

Найбільша дискусія розгорнулась навколо побоювання представників ринку, що існування єдиного центрального елементу - накопичувального пенсійного фонду стане і найбільш уразливим місцем в системі, адже пенсійна система в Україні в силу своїх особливостей є невід'ємною частиною політичних процесів.
Обмеження в допустимому розмірі витрат в розмірі 0,5% від активів, що перебувають в управлінні, також викликала зауваження, адже рівень капіталовкладень для доступу до цього ринку надзвичайно високий і строк окупності буде надто великим. Разом з тим, в світовій практиці є значно більші ставки витрат, впровадження яких буде доцільним на початковому етапі.
Учасники обговорення відзначили, що необхідно не відкидати, а інтегрувати вже існуючий досвід та інфраструктуру недержавних пенсійних фондів в майбутнє розвитку другого рівня пенсійного забезпечення.
Чимало питань суто економічного та соціального характеру залишились поза обговоренням, яке має бути продовжено.

З повагою
Асоціація "Українські фондові торговці"